محتوای صفحه داخلی

v قوانین و مقررات مرکز
ساعت ملاقات همه روزه از ساعت 14:30 تا ساعت 15:30 می باشد.
از آوردن اطفال زیر 12 سال خودداری نمائید.
بخش زایمان ملاقات ندارد.
پدران نوزادانی که در بخش نوزادان نارس و NICU  بستری می باشند در ساعت های 12 تا 13، 15 تا 16و 20 تا 21 با ارائه کارت شناسائی معتبر می توانند نوزاد خود را ببینند.
حتی الامکان از آوردن گل طبیعی برای بیماران خود اجتناب فرمائید.
در صورت امکان میوه های تازه و آب میوه طبیعی  برای بیمار خود همراه بیاورید.

مددجویی که زایمان طبیعی کرده است نیاز به همراه ندارد.
سایر مددجویان بستری درصورت نیاز به همراه با هماهنگی  مسئول بخش ، کارت همراه دریافت نمایند.

1.       ورود و خروج دقیق و منظم در تمام شیفتها

v      پرسنل درمانی:

·         شیفت صبح 7:15 لغایت 14

·         شیفت عصر 13:15 لغایت 20

·         شیفت  شب 19:15 لغایت 8 صبح

v      پرسنل اداری:

·         شیفت صبح: 7:30 لغایت 14:15

2.       استفاده منظم از دستگاه تایمکس در کلیه موارد ورود و خروج

                  تبصره : جهت درج اثر انگشت برای دستگاه تایمکس به امور اداری بیمارستان مراجعه نمایید.

3.        پوشش و لباس پرسنل

·            پرسنل پرستاری : مانتو سفید، شلوار و مقنعه سورمه ای، جوراب و کفش سقید یا مشکی

·            پرسنل مامایی : مانتو سفید، شلوار و مقنعه مشکی، جوراب و کفش سفید یا مشکی

·            بهیار : مانتو، شلوار، مقنعه، جوراب، کفش سفید

·            کمک بهیار : مانتو سفید، شلوار و مقنعه طوسی

4.       استفاده از اتیکت پرسنلی :جهت صدور اتیکت پرسنلی یک قطعه عکس به امور اداری بیمارستان تحویل دهید.

5.       استفاده از مهر مخصوص در پرونده بیماران (گزارش پرستاری – ازمایشات و....)(تهیه مهر به عهده شما می باشد.)

6.       داشتن رفتار و برخورد مناسب با مددجویان و ارائه راهنمایی‌های لازم به آنها و اجرای کامل طرح تکریم ارباب رجوع

7.       داشتن رفتار و برخورد مناسب با کلیه همکاران

8.       همکاری لازم با کلیه گروه‌های آموزشی

9.       حضور در محیط کاری با ظاهری مرتب و ساده و رعایت شئونات اسلامی طبق بخش نامه (در بخش و مطالعه و امضا گردد.)

10.   با توجه به مقررات حرفه ای استفاده از زیورالات – لاک و ناخن بلند در محیط کار ممنوع می باشد.

11.    استفاده از یونیفرم مخصوص طبق مقررات

12.    اگاهی دادن به خانواده در مورد شرایط کار در بیمارستان و نوع شیفت ها (اضافه کار -  تعطیل کاری – شب کاری) به منظور جلوگیری از مشکلات اتی

13.   در صورت تمایل می توانید از بیمه مسئولیت حرفه ای استفاده نمائید در این خصوص با دفتر پرستاری هماهنگی فرمایید.

14.    در صورت نیاز به پاس ساعتی اول وقت قبل از استفاده در شیفت صبح با مسئول بخش و در شیفت عصر و شب با سوپروایزر هماهنگی انجام شود.

15.    در صورت نیاز به مرخصی با مسئول بخش هماهنگ و قبل از استفاده از مرخصی، برگه مرخصی را تکمیل و از موافقت مسئول بخش اطمینان حاصل نمایید. میزان مرخصی در یک سال، یک ماه می باشد.

16.    در صورت داشتن استعلاجی در اسرع وقت در شیفت صبح مسئول بخش و در شیفت عصر و شب سوپروایزر را در جریان قرار دهید و برگه استعلاجی تحویل دفتر پرستاری گردد.

17.    جهت اشنایی با بخش به مدت 10-30 روز به صورت اموزشی در بخش انجام وظیفه می‌نمایید و سپس توسط سوپروایزر آموزشی ارزیابی خواهید شد(مقررات – تجهیزات – پروسیجرها و.....

18.   حفظ حریم خصوصی بیماران الزامی می‌باشد و در هنگام انتقال بیماران استفاده از پیراهن بلند – شلوار – مقنعه یا روسری و شنل بلند الزامی می‌باشد و در هنگام انجام معاینات استفاده از پاراوان و یا کشیدن پرده‌ها الزامی می باشد.

19.    انتخاب معاینه‌گر به عهده بیمار می‌باشد و در صورتی‌که در پذیرش، اتاق زایمان و یا سایر بخش‌ها اینترن آقا حضور دارد در صورتی‌که بیمار تمایل نداشته باشد که توسط پرسنل آقا معاینه‌اش انجام شود باید توسط پرسنل خانم انجام گردد.

20.    منشور حقوق بیمار در کلیه بخش‌ها نصب شده‌است لطفا مطالعه نمائید.

21.   در هر بخش که شروع به کار نمودید راهنمای بخش و مقررات ان بخش را مطالعه نمائید.

22.    شرح وظایف در کلیه بخش‌ها وجود دارد شرح وظایف را مطالعه و سپس امضا نمائید.

23.   جهت افتتاح حساب به منظور دریافت حقوق و استفاده از بیمه درمانی به امور مالی مراجعه نمائید و بعد از افتتاح حساب در اسرع وقت شماره حساب خود را به امور مالی اعلام نمائید.

24.   در یک سال از یکماه مرخصی استحقاقی می‌توانید استفاده نمائید و پرسنل طرحی تا پایان طرح باید مرخصی را استفاده نمائید و امکان انتقال مانده مرخصی را به سال بعد ندارند و پرسنل استخدامی رسمی و پیمانی حداکثر 15 روز مرخصی سالیانه خود را می‌توانند ذخیره نمائید.

25.    در صورت استفاده از مرخصی استعلاجی بلافاصله باید برگه استعلاجی تحویل دفتر پرستاری گردد.

26.   با توجه به مبحث حاکمیت بالینی کلیه اقدامات و پروسیجرها بر اساس استاندارد انجام گردد و از انجام کار به صورت روتین خودداری گردد.

27.   پیامهای حاکمیت بالینی و ADR در بخش موجود می‌باشد انها را مطالعه نمائید.

28.   جهت تشکیل پرونده بهداشتی و آموزش موارد کنترل عفونت به پرستار کنترل عفونت مراجعه نمایید.

29.   بعد از مشخص شدن بخش جهت نکات آموزشی به سوپروایزر اموزشی مراجعه نمائید.

30.   در صورت داشتن هر گونه مشکل یا سؤال با دفتر پرستاری تماس حاصل نمائید.

31.   قوانین ارتقا شغلی :

  الف: دارای مدرک تحصیلی تا فوق دیپلم به غیر از پستهای کارشناسی (پستهای کارشناسی شامل پستهایی می شود که دارای رشته های شغلی 1- مسئول فوریتهای پزشکی2-مسئول پذیرش آمارومدارک پزشکی 3- مربی خدمات بهداشتی 4- بهداشتکاردهان ودندان 5-مسئول دفتر6- حسابدار7-کارگزین 8- کتابدار 9- ماماوپرستارفوق دیپلم که طبقه 6 و بالاتر باشد ) :

1- از مقدماتی به پایه:داشتن 8 سال سابقه خدمت تجربی و 300 ساعت دوره آموزشی کوتاه مدت
2- از پایه به ارشد :داشتن 20 سال سابقه خدمت تجربی و 250 ساعت دوره آموزشی از تاریخ ارتقاء قبلی به بعد

ب: دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر و یا دارابودن پست کارشناسی :

1- از مقدماتی به پایه :داشتن 6 سال سابقه خدمت وگذراندن 300 ساعت دوره آموزشی و کسب حداقل امتیاز ارزیابی عملکرد 60 و دریافت فرم درخواست کتبی از متقاضی
 2- ازپایه به ارشد: داشتن 12 سال سابقه و250 ساعت دوره آموزشی و کسب حداقل امتیاز ارزیابی عملکرد 70 و دریافت فرم درخواست کتبی از متقاضی

3- از ارشد به خبره : داشتن 18 سال سابقه و 200 ساعت دوره آموزشی و کسب حداقل امتیاز ارزیابی عملکرد 80 و  دریافت فرم درخواست کتبی از متقاضی
4- از خبره به عالی: داشتن 24 سال سابقه و150 ساعت دوره آموزشی وکسب حداقل امتیاز ارزیابی عملکرد 90 و دریافت فرم درخواست کتبی از متقاضی
- مشاغل کارشناسی و بالاتر می توانند تا رتبه عالی ارتقاء یابند
.

شرایط ارتقاء طبقه :
الف :دارندگان مدرک تحصیلی  تا پایان ابتدای:

ابتدا با طبقه یک استخدام و به ازاء هر 5 سال سابقه خدمت تجربی به یک طبقه با لاتر ارتقاء یابند.

ب: دارندگان مدرک تحصیلی از سیکل تا کاردانی :

دارندگان مدرک سیکل با طبقه 1 و دیپلم با طبقه 2 و فوق دیپلم با طبقه 3 استخدام و به ازاء هر 5 سال سابقه خدمت تجربی به یک طبقه استحقاقی بالاتر ارتقاء می یابد.

ج :دارندگان مدارک تحصیلی کارشناس تا دکتری تخصصی :

دارندگان مدرک لیسانس با طبقه 4 و کارشناسی ارشد با طبقه 5 و دکتری حرفه ای با طبقه 6 و دکتری تخصصی با طبقه 7 استخدام و به ازاء هر 4 سال سابقه خدمت تجربی به یک طبقه استحقاقی بالاتر ارتقاء می یابند.

 

قوانین و مقررات بخش‌های درمانــــی

 

1.       بخش جراحی زنان: دارای 9 اتاق 3 تخته و جمعاً 26 تخت می‌باشد. اعمال جراحی الکتیو زنان در این بخش بستری می‌شوند مثل  TL D&C TAH TVH- APR   لاپاراسکوپی –  سیستکتومی – کورتاژ انواع سقط‌ها، مول، سیستکتومی، حاملگی خارج از رحم

                               

2.       بخش بعد از زایمان : دارای 11 اتاق سه تخته و یک اتاق ترخیص و جمعا 38 تخت می‌باشد. در این بخش اعمال  سزارین – کورتاژ بالای 22 هفته و زایمان طبیعی انجام می‌شود.

 

3.       بخش پره ناتال( حامله پر خطر): دارای 6 اتاق بستری و جمعاً 22 تخت می‌باشد. کلیه خانمهایی که باردار می‌باشند و دچار مشکلی شده‌اند مانند  فشار خون بالا  و دیابتی  و حامله‌های تحت نظر و ... در این بخش بستری می‌شوند.

4.       بخش زایمان : دارای چهار اتاق زایمان و جمعاً 11 تخت زایمان می‌باشد و دارای یک اتاق ایزوله مجهز به تخت بستری و تخت زایمان و کات نوزاد می‌باشد که خانم‌های بارداری که باید ایزوله شوند در همین اتاق بستری شده و زایمان‌شان انجام می‌شود و سپس به بخش منتقل می‌شوند. دارای 2 اتاق زایمان فیزیولوژیک مجهز به وسایل مورد نیاز می‌باشد.

5.       پذیرش خانم‌های باردار به منظور کنترل لیبر و انجام زایمان

6.       انتقال به اتاق عمل جهت سزارین

7.       انجام زایمان فیزیولوژیک در این بخش انجام می‌شود.

8.       اتاق عمل : دارای چهار اتاق عمل و یک اتاق ریکاوری چهار تخته می‌باشد که در شیفت صبح کلیه عمل‌های مربوط به زنان و زایمان انجام می‌شود (الکتیو و اورژانس) در شیفت عصر و شب کلیه عمل‌های اورژانس زنان انجام می‌شود.

9.       نوزادان ترم : پذیرش کلیه نوزادان مسئله‌دار و پرخطر

10.   نوزادان نارس : پذیرش نوزادانی که وزن زیر 2000 گرم دارند. در بخش نوزادان ترم و نارس و NICU یک اتاق برای مادران در نظر گرفته‌شده که جهت شیردهی می‌توانند شب را نیز در آنجا مانده و استراحت نمایند و در این اتاق برای شیردهی، نوزاد را از بخش تحویل گرفته و بعد از تغذیه، مجدد به بخش تحویل می‌دهند. کنترل و نظارت و آموزش شیر مادر و کمک در شیردهی توسط پرسنل بخش انجام می‌شود.

11.   بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) : دارای 15 تخت فعال می‌باشد و پذیرش کلیه نوزادانی که نیاز به مراقبت ویژه دارند.

12.   بخش ICU : دارای چهار تخت فعال می‌باشد و ICU این مرکز جنرال می‌باشد و علاوه بر بیماران این مرکز از سایر مراکز نیز پذیرش انجام می‌شود.

13.   درمانگاه : پذیرش کلیه بیماران مربوط به زنان و زایمان انجام می‌شود.

14.   کلاس های امادگی جسمانی قبل از زایمان : مادران باردار می‌توانند از هفته 20 حاملگی به مدت 8 جلسه در کلاسهای آموزشی شرکت نمایند.

15.   بخش های پاراکلینیک : شامل ازمایشگاه – پاتولوژی – رادیولوژی – سونوگرافی و داروخانه می باشد.